Staš Vrenko | ,ločene vrednosti
Vabljeni na praktično predstavitev na kateri bo umetnik prikazal in razložil delovanje analogno-digitalnega orodja za signalno procesiranje, ki ga razvija v okviru umetniškega projekta znotraj Platforme konS.
Digitalni podatki danes temeljno vplivajo na podobo sveta. Ob eksponentnem širjenju in družbenem dostopu do podatkovnih baz je vse večja tudi potreba po refleksiji procesov zbiranja, obdelave, reprezentacije in rabe podatkov, zaradi katerih so ti vse prej kot surovi, celoviti ali objektivni. Morda pa je njihova necelovitost in kontingentna vpetost v okoljske in družbene pogoje tisto, kar nam omogoča misliti podatke, ne kot diskretna dejstva, ampak kot odprte, dinamične in materialne oblike.
Umetniški projekt Staša Vrenka se ukvarja s simulacijskim potencialom ustvarjalne uporabe postopkov sonifikacije in reprezentacije pojavov, kvantificiranih v obliki digitalnega podatkovnega materiala. Umetnik se pri tem oddaljuje od želje po iskanju najustreznejših načinov prikaza digitalnih podatkov in pozornost usmerja na postopke vzpostavitve sleherne tovrstne reprezentacijske metode.
Rezultat umetniško-razvojnega projekta bo posebej razvito samostojno orodje, ki bo omogočalo vzpostavljanje različnih analognih in digitalnih vmesniških strategij za reprezentacijo, lokalizacijo in obravnavo prosto-dostopnih podatkov iz internetnih podatkovnih baz. Orodje bo namenjeno predvsem obravnavi časovnih pojavov in oblik, evolucije ter ritmov njihovega pojavljanja. Po končanem razvoju bo orodje na voljo tudi drugim umetnicam in umetnikom za uporabo podatkov za sonifikacijo, vektorsko grafiko in voltažno krmiljenje elektronskih naprav.
Staš Vrenko
Staš Vrenko je umetnik, glasbenik in oblikovalec elektronskih instrumentov. Magistriral je na oddelku za kiparstvo na ALUO v Ljubljani in za magistrsko delo prejel študentsko Prešernovo nagrado. Njegova umetniška praksa združuje različna polja umetnosti, s poudarkom na raziskovanju zvoka, elektronskih medijev in tehnologij, kineticizma, naprednih izdelovalnih tehnologij in performativnosti. V zadnjih letih se je predstavil z več samostojnimi projekti: Izdelave (P74, 2020), Plošča (Kino Šiška, 2019), Zanke v prenosu (osmo/za, 2018), Tehnike posvojitve (P74, 2017) in Veznik (MoTA, 2016). Razstavljal je tudi v okviru festivalov Agora Creative (Grenoble, 2019), Pixxelmusic (2019), MFRU_25 (2019), Kiblix (2017), Svetlobna Gverila (2015 in 2016), in skupinskih razstav: Galerija Vžigalica (2012), Galerija Škuc (2013), v sklopu projekta Liminale na U3| 7. Trienale sodobnih umetnosti v Sloveniji (2013), in drugje.