Tao G. Vrhovec Sambolec | Brati Kratke stavke Gertrude Stein
Postavitev Brati Kratke stavke Gertrude Stein je interpretacija dramskega besedila Kratki stavki (1932) Gertrude Stein. Besedilo vsebuje 591 pretežno nepovezanih kratkih stavkov, od katerih je 32 namenjenih zboru, ostali pa so dodeljeni vsak eni dramski osebi.
Sambolec k dramskemu delu pristopi tako, da za vsak napisan stavek besedila posname drugo govorko ali govorca, kar poimenuje »razpršeno branje«. Postavitev vključuje tudi projekcijo zboru dodeljenih stavkov, zvočni posnetek imen vseh dramskih vlog, ki jih prebere en sam glas, in ponatis Steinine igre v obliki razglednic.
Brati Kratke stavke Gertrude Stein udejanja aktivnost razpršenega branja Steininega dramskega besedila z vidika sodobne mediirane in medmrežne urbane realnosti. Delo poudari vez med Steininim besedilom in sodobnimi življenjskimi pogoji, ki v času napisanega besedila še niso bili tako prisotn, kot so danes, a jih igra kljub temu natančno odraža kot pred-odmev sodobne, nasičene urbane in spletne realnosti. Postavitev zvočno uteleša fragmentirano razpršenost (nenamerno) slišanih glasov in s tem namiguje na situacije, kot so množica mimoidočih neznank/cev, neprestana mobilnost, decentralizacija, osamljenost znotraj množice, nepovezanost, banalnost in stanje kontinuiranih prekinitev – na prometni mestni ulici, v javnem prevozu, na letališču, v čakalnici, ko menjamo TV kanale, surfamo po spletu, lovimo radijske postaje ali klikamo po socialnih omrežjih.
Premierna postavitev vsebuje delno prebrano Steinino igro.
Postavitev je del večletnega umetniško-raziskovalnega projekta Brati branje.
Tao G. Vrhovec Sambolec
Tao G. Vrhovec Sambolec (SI/NL) je umetnik in raziskovalec, ki se v svoji praksi osredotoča na zvok, nove medije, interakcijo v realnem času in na vprašanja sodobne mediacije v odnosu do občutka (telesne) prisotnosti. Njegovi nedavni projekti vsebujejo prostorske in zvočne instalacije, dogodke in intervencije, kjer (ne)posredovani zvočni dogodki delujejo kot osrednji element, ki afektivno vzbujajo človeško telesno prisotnost, hkrati pa oznanjajo fizično odsotnost telesa. Tovrstna izkustvena umetniška dela, ki obiskovalce nagovarjajo skozi zvok, taktilnost, kinetično gibanje in vibracije, so namenjena prevpraševanju čutne zaznave telesne prisotnost onkraj neposredne bližine in vidnosti, ter kako lahko iz teh re-artikulacij prisotnosti vzniknejo nove poetike.
Njegova dela so bila predstavljena v različnih mednarodnih muzejih, galerijah, projektnih prostorih in bienalih ter na festivalih sodobne umetnosti, med drugim v galeriji Kapelica – Ljubljana; galeriji Public Space With a Roof (PSWAR) – Amsterdam; Projektnem prostoru Aksioma – Ljubljana; Errant Sound Project Space, Berlin; festivalu Sonic Acts – Amsterdam; Festivalu Neposlušno – Ljubljana; festivalu Ars Electronica – Linz; Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, + MSUM – Ljubljana; festivalu AV – Newcastle upon Tyne; Galeriji ŠKUC – Ljubljana; Državnem muzeju sodobne umetnosti – Solun; Muzeju umetnosti Gwangju – Gwangju, Južna Koreja; Raziskovalnem paviljonu – Benetke; Madrid Abierto – Madrid; Glasbenem tednu Gaudeamus – Amsterdam; Forum neuer Musik – Köln; CMMAS – Morelia, Mehika; Moon Life Concept Store, Šanghaj; MuseumsQuartier – Dunaj, Sound Gallery, Bergen.