Kontrolerji | Vid Koprivšek: Igre in umetnost
Kontrolerji se vračajo! Tokratno srečanje, prvo jesensko, bo nekoliko drugačno – vabimo namreč na predavanje umetnika Vida Koprivška o igrah in umetnosti.
V predavanju avtor izhaja iz problemov kategorizacije stičišč in presekov sodobne umetnosti in videoiger. Znotraj te, precej obsežne, teme predavanje največ pozornosti namenja pregledu razvoja sodobnih umetniških del, ki za svoj medij uporabljajo videoigre ali pa jih neposredno naslavljajo.
Koprivšek bo predstavil terminologijo (in kontekste, v katerih se je razvijala), s katero teoretiki polje game arta ločijo od drugih fenomenov, kot so komercialne ali indie igre. Začetke področja locira v računalniških subkulturah 80-ih let, t. i. demoscene, na predavanju pa bo nato kronološko predstavil in analiziral posamezne umetniške prakse, prebojne projekte in predstavil kriterije, s katerimi lahko prakse zadnjih desetletij in njihove insitucionalne okvirje delimo na tri obdobja.
Vid Koprivšek
Vid Koprivšek (1998) v svoji umetniški praksi raziskuje presečišča in vzporednice digitalnih fenomenov s fizičnimi objekti, ki jih razširja s principi “fiktivljenja” in uporabo digitalnih medijskih tehnologij ter igralnih pogonov. Trenutno zaključuje magistrski študij Videa in novih medijev na ALUO v Ljubljani, kjer je 2021 diplomiral iz slikarstva in za diplomsko nalogo prejel Prešernovo nagrado UL ALUO. Njegova prva samostojna razstava Swarm Entry je leta 2023 potekala v okviru iniciative U30+ v projektnem prostoru Aksioma. Svoja dela je predstavil tudi v okviru razstav Relational Grounds (KSlowenien/KS Contemporary, 2025), Odmev prihodnosti (Galerija Equrna, 2025), Pixxelpoint – Spekulacija in razkroj (MGNG, 2024), EKO 9 Trienale umetnost in okolje: Oči v skali (UGM, 2024), Kres, Tleče iskre slovenske digitalne umetnosti (osmoza, 2024 in 2025), Terminal Drift (MoTA Lab, 2022), Polymer Ooze (DobraVaga, 2022), Pogled naprej (Galerija DLUL, 2022) in Ni belega platna (MGBS, 2020).